Eerste plaats in Adformatie Kerstrapport bij klanttevredenheid en bekendheid
ROTTERDAM/AMSTERDAM – Mediabureau Stroom uit Rotterdam is door Nederlandse adverteerders voor het tweede opeenvolgende jaar uitgeroepen tot beste mediabureau van Nederland.
Net als vorig jaar staat Stroom ook dit jaar op de eerste plaats in het Adformatie Kerstrapport. Het mediabureau wordt door adverteerders als beste beoordeeld in de categorie klanttevredenheid en wordt gewaardeerd met een 7,7. Daarnaast staat Stroom op de eerste plaats in de lijst met meest bekende bureaus.
Volgens de directie van Stroom spelen twee factoren een belangrijke rol bij het prolongeren van de titel: de aandacht die het mediabureau heeft voor zijn klanten en de opstelling als businesspartner. ,,We hebben daar de laatste paar jaar stevig op ingezet en je merkt dat het werkt. Dit is een team effort. Wij ontzorgen klanten en helpen al hun mediavraagstukken oplossen,” stellen directeuren Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach van Stroom.
Stroom heeft bijvoorbeeld online en offline geïntegreerd, waardoor medewerkers gespecialiseerd zijn in verschillende mediagebieden. De klant heeft één aanspreekpunt, in plaats van verschillende personen. ,,Iedereen is zo meer betrokken. Je merkt dat je op alle gebieden expert bent, zelf aan de knoppen zit en weet wat wel en niet werkt,” legt Zwetsloot uit.
Wat ook gewaardeerd wordt is dat Stroom de business van zijn klanten centraal stelt. ,,Wij zijn een vooruitgeschoven post op mediagebied. Echt een businesspartner,” stelt Mackenbach. ,,Wij kijken of het de klant ook echt resultaat oplevert. Dat onderscheidt ons. Onze klanten willen geen GRP’s, impressies of clicks, maar meer omzet, marktaandeel en merkbekendheid.”
Adformatie brengt elk jaar in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos een Kerstrapport uit. Daarvoor worden adverteerders gevraagd hun mediabureau te beoordelen. Vorig jaar eindigde Stroom ook op de eerste plaats. De resultaten van 2017 werden gisteravond in Amsterdam bekendgemaakt.
Stroom is een onafhankelijk mediabureau met klanten uit de hele Benelux, waaronder bekende namen als Blokker, Klaverblad Verzekeringen, De Hypotheker, FNV, 2K Games en Rockstar. Het mediabureau werd begin dit jaar overgenomen door de Candid Group. Dat heeft volgens Zwetsloot en Mackenbach alleen maar positief uitgepakt. Binnen de groep kan Stroom gebruik maken van andere specialisten op het gebied van data-analyse en webdevelopment. Bovendien hebben de mediabureaus binnen de groep samen meer schaalgrootte, wat volumevoordelen voor klanten oplevert.
Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunnen media contact opnemen met directeuren Yessica Zwetsloot en Rutger Mackenbach van Stroom, Tel: 010-440161.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.